Tarta z malinami i białą czekoladą

26.1.18



Spód:
- 300 g mąki pszennej
- 125 g masła
- 1 jajko
- 1 żółtko
- 2 łyżki śmietany
- 1 łyżka wody
Do miski przesiałam mąkę oraz dodałam resztę składników. Ciasto energicznie zagniotłam
i wyłożyłam nim posmarowaną masłem formę do tarty, o średnicy 29 cm.  Na ciasto położyłam papier do pieczenia i wsypałam obciążnik (suchy groch, fasola, ryż). Ciasto piekłam 15 minut w temperaturze 180 st. C na złoty kolor. 

Nadzienie:
- 400 ml śmietany 36%
- 250 g białej czekolady
- 2 jajka
- 500 g mrożonych malin
- garść mrożonych jagód

Czekoladę połamałam na małe kawałki, wrzuciłam do garnka i rozpuszczałam w kąpieli wodnej. Następnie dodałam śmietankę, mieszając do uzyskania jednolitej masy. Do szklanki wbiłam dwa jajka, rozmieszałam do uzyskania jednolitej masy i przelałam do masy czekoladowej. Na podpieczony spód wyłożyłam mrożone owoce i zalałam masą. Ciasto piekłam 30 min. w temp. 170 st. C. Smacznego! :)





You Might Also Like

1 komentarze