Szarlotka

4.2.18

Szarlotka to jedno z najbardziej znanych i lubianych ciast, jednak czy wiecie gdzie tkwi sekret pysznej szarlotki? Odpowiedź jest prosta, w gatunku jabłek. Ja do szarlotki użyłam złotej renety, zwanej królową jabłek.



Ciasto: 
- 500 g mąki pszennej
- 250 g masła
- 1 jajko
- 2 żółtka
- pół szklanki cukru pudru
- łyżka cukru wanilinowego
- 3 łyżki śmietany
- 1 łyżka wody

Do miski przesiałam mąkę oraz dodałam resztę składników. Ciasto energicznie zagniotłam i podzieliłam na części: 2/3 i 1/3.
Większą częścią ciasta wyłożyłam posmarowaną masłem formę do tarty, o średnicy 29 cm.  Na ciasto położyłam papier do pieczenia i wsypałam obciążnik (suchy groch, fasola, ryż). Ciasto piekłam 15 minut w temperaturze 180 st. C na złoty kolor. 

Nadzienie:
- 2 kg złotej renety
- 1/3 szklanki cukru ( w zależności od upodobań i kwaśności jabłek)
- 2 łyżeczki cynamonu

Jabłka obrałam i pokroiłam w grubą kostkę. Połowę jabłek podsmażyłam na patelni z cukrem i cynamonem ok. 5 minut. Następnie dodałam resztę jabłek. Nadzienie wyłożyłam na podpieczony wcześniej spód. z reszty ciasta uformowałam ozdobną kratkę. Ciasto piekłam 30 minut w temp. 160 st. C

You Might Also Like

5 komentarze