Pastéis de nata, czyli to co w Portugalii najpyszniejsze

14.4.18

Pastéis de nata to tradycyjne portugalskie tartaletki z ciasta francuskiego, wypełnione kremem budyniowym z dużą ilością żółtek. Pochodzą z lizbońskiego klasztoru hieronimitów w Belem, gdzie zakonnicy używali białek do krochmalenia habitów, a żółtka zaczęto wykorzystywać do produkcji ciasteczek. Są one przepyszne w smaku, szczególnie zaraz po wyjściu z pieca, lekko opruszone cynamonem!


Składniki: 12 babeczek
- 2 płaty ciasta francuskiego
- 1,5 łyżki mąki pszennej
- 0,5 szklanki cukru
- ponad pół szklanki mleka
- skórka z połowy cytryny
- 1/3 szklanki wody
- 1 cukier wanilinowy
- 3 żółtka

Do garnuszka odlałam troszkę mleka, w którym rozmieszałam mąkę. Resztę mleka zagotowałam razem z otartą skórką z cytryny. Do zagotowanego mleka wlałam powoli mieszaninę mleka z mąką. Należy wlewać powoli, intensywnie mieszając, gdyż łatwo mogą zrobić się grudki. Gotowałam na małym ogniu, aż do zgęstnienia. Wymieszałam wodę z cukrem, a następnie gotowałam, aż do powstania syropu. Syrop wlewałam porcjami do powstałego wcześniej kremu, również energicznie mieszając. Bardzo ważne jest mieszanie, gdyż grudki bardzo szybko się tworzą. Jeżeli masa posiada grudki to można masę przecisnąć przez sitko, jednak u mnie nie było takiej konieczności. Do powstałej masy dodałam 3 żółtka i wymieszałam. Formę do muffin wyłożyłam krążkami z ciasta francuskiego i wypełniłam masą jajeczną do 3/4 wysokości. Babeczki piekłam ok. 15 minut w temp. 180 st. C.






You Might Also Like

1 komentarze

  1. Od razu pomyślałam, że cytrynowa nuta musi w tym przepisie być! Bardzo ciekawe ciacha, nigdy nie jadłam, z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń