Kurki - szpinak -kasza

14.7.17

Kurki, szpinak oraz kasze bulgur, pęczak wraz z zieloną soczewicą, to główne składniki bardzo szybkiego dania. Obecnie trwa sezon na kurki, więc nie marnujmy czasu ;)



Składniki:
- 2 woreczki mieszanki kaszy bulgur, pęczaku i zielonej soczewicy (można zastąpić ulubioną kaszą )
- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- 250 g kurek
- 250 g świeżego szpinaku
- oliwa z oliwek
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka śmietany
- ser żółty do posypania 

Na rozgrzanej oliwie podsmażyłam pokrojoną w plasterki cebulę z rozgniecionym czosnkiem. Następnie umyłam szpinak oraz kurki. Kurki najlepiej zalać zimną wodą i zostawić na chwilkę. Większe kurki pokroiłam. Do garnka przełożyłam podsmażoną cebulę z czosnkiem, a na tej samej patelni podsmażyłam kurki na łyżce masła, dodając pod koniec łyżkę śmietany. Poszatkowałam szpinak, ponownie zawartość patelni przełożyłam do garnka z cebulą i wrzuciłam następnie szpinak. Szpinak podsmażałam na oliwie 3-4 minuty. Wszystkie składniki wymieszałam razem i podawałam z tartym serem żółtym. Można dodać mięso, wtedy będzie bardziej sycące ;)



You Might Also Like

2 komentarze

  1. Specjalistką od kurek nie jestem, ale słyszałam, że nie zaleca się ich moczyć. Więc pytanie- jak skutecznie wyczyścić... omiatanie pędzelkiem jest zwykle ponad moje siły, dlatego rzadko gotuję z użyciem tych grzybków, choć bardzo lubię i taką kaszkę zjadłabym bardzo chętnie. Bardzo ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Aniu, osobiście nie słyszałam, że kurek nie zaleca się moczyć, ale z własnego doświadczenia, zawsze ta metoda się u mnie sprawdza. Nie mówię tutaj o długim moczeniu, tylko 3-4 minuty, a następnie porządne spłukanie pod strumieniem wody, pozdrawiam :)

      Usuń