Kruche - kakao - dżem truskawkowy - beza

7.12.17


Składniki na kruche ciasto:
- 3 szklanki mąki pszennej
- żółtek
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- 250 g masła
- 2 łyżki kakao
- 2 łyżki śmietany
 

Do miski dodałam mąkę, proszek do pieczenia, masło, żółtka i 2 łyżki śmietany, wszystko energicznie zagniotłam na jednolitą masę. Ciasto podzieliłam na 2 części. Pierwszą część zostawiłam do przygotowania spodu, a do drugiej dodałam 2 łyżki kakao i włożyłam do zamrażalnika na pół godziny. Przygotowałam formę na tartę o średnicy 29 cm. Wysmarowałam ją masłem i wyłożyłam kruche ciasto na spód.

Nadzienie:
- 2 dżemy truskawkowe Łowicz

Na spód wyłożyłam 2 dżemy truskawkowe Łowicz, a następnie starłam na grubych oczkach kruche ciasto kakaowe.

Beza:
-5 białek
- 250 g cukru

Do misy miksera wlałam białka, które rozmiksowałam wraz ze szczyptą soli. Po chwili dodałam porcjami cukier, czekając aż poprzednia porcja cukru będzie dokładnie rozmiksowana. Beza powinna być pod koniec ubijania błyszcząca. Bezę przełożyłam na warstwę kakaową. Ciasto piekłam 30 minut w temp. 170 st. C, a następnie przez 20 minut w temp. 70 st. C (suszenie bezy). Smacznego! :)



You Might Also Like

0 komentarze