Jesienna szarlotka

31.10.17





Składniki:

Spód:
- 400 g mąki pszennej
- go g cukru
- 200 g masła
- 2 żółtka
- 1 jajko
- 2 łyżki śmietany

- cukier gruboziarnisty do dekoracji

Wszystkie składniki dodałam do miski i energicznie zagniotłam na jednolitą masę. Formę do tarty
o średnicy 29 cm wysmarowałam masłem. Ciasto podzieliłam na dwie części: 2/3 i 1/3. Większą część wykorzystałam do wyklejenia spodu. Mniejszą odłożyłam na później.

Nadzienie:
- 1,5 kg twardych jabłek
- sok z 1 pomarańczy
- 3 łyżki cukru
- 1 łyżka cukru wanilinowego
- 1 łyżeczka cynamonu

Jabłka obrałam i pokroiłam w grubą kostkę. Połowę jabłek podsmażyłam na patelni z sokiem
z pomarańczy, cukrem i cynamonem.. Smażyłam ok. 10 minut. Po tym czasie dodałam resztę jabłek, wymieszałam i przełożyłam na wyklejony spód. Następnie z 1/3 pozostałego ciasta ułożyłam kratkę i posypałam gruboziarnistym cukrem.




You Might Also Like

3 komentarze