Muffiny z mąką dyniową, czekoladą i wiśniami

12.10.17




Składniki: 
- 200 g mąki  pszennej
- 100 g mąki z pestek dyni
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki cukru trzcinowego
- 300 g jogurtu naturalnego
- 2 jajka
- 120 ml soku jabłkowego
- 60 ml oleju

- gorzka czekolada pokrojona w drobną kosteczkę
- mrożone wiśnie
- pestki dyni do posypania

Składniki na 12 muffinek.

Wszystkie suche składniki wymieszałam w misce. Do mniejszej miski wbiłam jajka, dodałam jogurt, sok jabłkowy oraz olej, energicznie wymieszałam, a na koniec wsypałam czekoladę.  Mokrą masę przelałam do suchych składników lekko mieszając ( niezbyt dokładnie). Papilotki wypełniłam jedną łyżką ciasta, następnie ułożyłam po 3 wiśnie do każdej papilotki, na koniec dodałam po jednej łyżce ciasta, tak aby papilotka była wypełniona w 3/4 wysokości.  Piekarnik nagrzałam do 170 st. C. Muffiny piekłam ok. 20 minut. Polecam po 5 minutach pieczenia włączyć termoobieg na chwilkę, aby muffiny ładnie wyrosły.


You Might Also Like

0 komentarze