Ciasto z budyniem kokosowym, śliwkami, malinami i bezą :)

19.9.17

Śliwki i maliny to dla mnie zwiastun jesieni, który koniecznie wykorzystajcie do ciasta.



Spód:

- 220 g mąki pszennej

- 60 g mąki ziemniaczanej

- 200 g masła

- łyżeczka proszku do pieczenia

- 5 żółtek (białka zachować do bezy)

- 40 g cukru 
Do miski wsypałam dwie mąki, proszek do pieczenia, cukier oraz dodałam pokrojone masło. Zagniotłam na jednolitą masę. Następnie dodałam 5 żółtek i dalej zagniatałam . Blaszkę o wymiarach 29 x 35 cm wysmarowałam masłem i wyścieliłam papierem do pieczenia. Blaszkę wylepiłam ciastem i podziurkowałam widelcem. Ciasto piekłam w piekarniku ok. 15-20 minut, do lekkiego zarumienienia w temp. 160 st. C.

 Warstwa budyniowa:

- 1 budyń śmietankowy (40g) 

- 2 łyżki cukru

 - puszka mleka kokosowego 
-  1/3 szklanki wody

Do garnka włożyłam gęstą część mleka kokosowego i dolałam wody.  Do wody pozostałej w puszce wsypałam proszek budyniowy oraz cukier, wszystko wymieszałam. Do gotującego się mleka wlałam zawartość puszki i energicznie mieszałam, aż do zgęstnienia budyniu. Budyń wyłożyłam na podpieczony spód.

Owoce:

- 950 g śliwek
- garść malin 
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
Śliwki umyłam, wydrylowałam i obtoczyłam wraz z malinami w mące ziemniaczanej. Wyłożyłam owoce na budyń kokosowy. 


Beza:

- 5  białek

- 250 g cukru

- płatki kokosowe 
Do misy z miksera wlałam białka, które rozmiksowałam wraz ze szczyptą soli. Po chwili dodawałam porcjami cukier, a czas miksowania to ok. 5 minut, aż do uzyskania błyszczącej bezy. Bezę wyłożyłam na owoce, posypałam płatkami kokosowymi i piekłam w temp. 170 st. C przez 25 minut, a następnie w temp. 60 st. C przez pół godziny (jest to suszenie bezy). Smacznego!




You Might Also Like

0 komentarze